Na een succesvolle re-branding, waarmee we de essentie van Reginox in een nieuw jasje hebben gestoken (bekijk de vorige case hier), kregen we een nieuwe, uitdagende vraag van deze klant geserveerd. “Hoe kunnen we spoelbakken, kranen, werkbladen en accessoires voor de keuken niet alleen van hun functionele kant laten zien, maar ook extra aantrekkelijk maken voor de consument?” Een vraag die ons triggerde om met een originele productpresentatie te komen.
Onze creatieve raderen kwamen gelijk in beweging! Een brainstorm vanuit verschillende invalshoeken, leidde tot het out of the box concept: “A Touch of Elegance”. Het idee was om de producten van Reginox eens een keer anders voor het voetlicht te brengen dan puur als gebruiksvoorwerpen alleen. En hoe kun je dit beter doen dan door ze stuk voor stuk vast te leggen als kostbaar sieraad voor de keuken!
Onze creatives schetsten het concept uit in een storyboard dat diende als leidraad. Onder meer tijdens de foto- en videoshoots. De sfeervolle beelden die uit de shoots voortkwamen, konden we vervolgens rechtstreeks inzetten voor verschillende communicatie-uitingen. Bijvoorbeeld op de nieuwe website die net live ging, voor de socials op Facebook, LinkedIn en Instagram en in de verschillende campagnes.
In de strakke campagnevideo die de shoot opleverde, kwam het verhaal van Reginox overtuigend tot leven. We konden met eigen ogen zien hoe de hoogwaardige producten van deze leverancier daadwerkelijk “A Touch of Elegance” toevoegen en een kroon zijn op de keuken. Door ze te showen als kostbare eyecatchers dragen ze essentieel bij aan de schoonheid en functionaliteit van de ruimte. Benieuwd naar het eindresultaat van deze campagne? Bekijk de video!
Om de campagneboodschap breed uit te dragen, integreerden we de geschoten beelden in diverse communicatiemiddelen. Van pakkende headers en online banners tot smaakvolle beurstasjes, stijlvolle wandbekleding en strakke bureaubladachtergronden. Elk middel werd zorgvuldig door ons ontworpen om de producten van Reginox optimaal uit te laten blinken.
Het creatieve concept dat door ons werd ontwikkeld, vormt niet alleen de kern van de actuele online campagne. Het is ook een geweldig haakje voor toekomstige uitingen zoals abricampagnes en advertorials. Dat we de volledige communicatie van Reginox over een andere boeg mochten gooien was voor ons een mooie kans om eens lekker out of the box te gaan. Producten als spoelbakken en kranen hebben dankzij het nieuwe concept bovendien meer smoel gekregen!
Neem dan contact met ons op! We sparren graag met je over een originele invulling van jouw communicatie.
Maikel Manoch