SPOT24
Gebiedspromotie in Nijmegen
Strategiebepaling, conceptontwikkeling én gebiedspromotie SPOT24 in Nijmegen
Slokker en Ten Brinke ontwikkelen op het plangebied Zwanenpark in Nijmegen een nieuwbouwproject en legden de vraag voor het ontwikkelen van een concept en het bepalen van een strategie bij ons neer. De uitdaging voor ons: “Hoe zetten we dit plangebied als een gewilde woonplek goed in de markt?” Deze challenge pakten we enthousiast op! En we lanceerden ‘SPOT24’ als SPOT-ON naam voor dit unieke plan aan de rand van Nijmegen.
The challenge
Met ons diepgaande onderzoek voor het pitchtraject (die we hebben gewonnen!) legden we een mooie basis voor de positionering. We deden een uitgebreid fieldresearch door onder meer een buurtonderzoek en het afnemen van interviews bij diverse buurtbewoners. Daarnaast hebben we een intensief deskresearch uitgevoerd, waarbij de een ‘deep dive’ maakten in alle aangeleverde informatie inclusief het ambitiedocument van de gemeente en openbare bronnen over deze plek op het internet. Op basis van alle verzamelde informatie stelden we de USP’s van het plangebied vast. Wat ons opviel was de groene omgeving, de reuring, de gemoedelijke sfeer, de eenvoudige connectie met de stad en de gunstige ligging ten opzichte van de uitvalswegen. In onze ogen kan dit een plek worden waar leven, genieten en ontmoeten centraal staan. Een perfecte uitvalsbasis in een nieuw, hip gebied met sociale knooppunten, volwassen groen, een fijn centraal park en ruimte voor sport en ontspanning. Al deze kenmerken werden onze uitgangspunten voor de strategiebepaling, conceptontwikkeling én gebiedspromotie. Daarbij richtten we ons op jong én oud, mensen die plezier en verbinding zoeken. Met daarbij de faciliteiten van de stad binnen handbereik!
Plan of action
In SPOT24 woon je ‘right on spot’. De plek is een heuse ‘hotspot’ met een open karakter. Een gebied dat draait om de verbinding en levendigheid in het glooiende groen. De eigentijdse naam verwijst bovendien naar het kengetal van Nijmegen met een knipoog naar de genummerde straten in de wijk. De pay-off “Live ∙ Connect ∙Enjoy” zegt alles over het wonen op deze nieuwe spot. Deze woonbeleving zie je ook terug in het logo. En we vertaalden dit naar de juiste beelden en aansprekende teksten die we in de projectwebsite goten. De door ons geleverde diensten voor de totale gebiedspromotie op een rij:
Doelgroeponderzoek en -bepaling aan de hand van het BSR-model en strategiebepaling.
Conceptontwikkeling: het bedenken van een sterk fundament, een soort overkoepelende paraplu. Dit is dé basis voor de gebiedspromotie en later de productpromotie. Met als resultaat: idee en ontwerp van een SPOT-ON naam, logo, pay-off en huisstijl.
De implementatie in tastbare middelen:
Placemaking op locatie met banieren, vloerzeilen, duurzame graffiti etc.
Opzet online campagnes
Opzet website
Opzet brochure
En door... Right on spot!
Met de door ons geleverde diensten is de gebiedspromotie van A tot Z voor de ontwikkelaars geregeld. Hiermee staat de uitgebreide transformatie van de voormalige ROC-locatie van Nijmegen stevig op de kaart. Met de gekozen naam, de pay-off, het logo en de huisstijl leggen we veel nadruk op wat je ervaart in deze nieuwe wijk: best of both worlds. Een plek waar je leeft, geniet en ontmoet, met veel groen en de dynamiek van de stad dichtbij. Deze ‘hotspot’ geeft ons de kans om onze creatieve vrijheid als communicatie-experts volop te benutten. Dit zetten we uiteraard enthousiast door in de productpromotie Live ∙ Connect ∙Enjoy: right on spot!
We zijn blij - én trots - dat we als strategisch partner bijdragen aan grote ontwikkelingen zoals deze uitgebreide gebiedstransformatie.
Deze Stijlgenoten werkten aan deze case
Wil je ook een creatieve boost geven aan jouw nieuwbouwproject?
Neem contact op met onze accountmanager Nicole en ontdek hoe we samen jouw doelgroep bereiken!
Nicole Leeuw