B2B
Een aansprekende website plus brochure
Over U.Veenstra
Bouwbedrijf U.Veenstra B.V. bouwt al 40 jaar vrijstaande en halfvrijstaande houtskeletbouw woningen door heel Nederland en hoopt daar nog heel lang mee door te gaan. Niet alleen in de noordelijke provincies Friesland, Groningen, Drenthe en Flevoland, maar in heel Midden- en Noord-Nederland. Deze bouwer, met een realistische benaderingswijze, stelt de woonwensen van de klant voorop en gaat graag persoonlijk met mensen in gesprek om te kijken wat haalbaar is binnen de financiële mogelijkheden.
De vraag van de opdrachtgever
Voor dochteronderneming Blauhuis, die zich richt op het luxere segment van skeletbouw villa’s, mochten wij al eerder een mooie nieuwe website ontwikkelen. Toen er een nieuwe gedrukte brochure voor U.Veenstra gemaakt moest worden, met alle leverbare modelwoningen, technische specificaties en afwerkingsniveaus, werd de link dan ook snel gelegd en introduceerde Stijlgenoten het nieuwe ‘gezicht’. Dit vormde, samen met het geslaagde resultaat voor Blauhuis, de aanleiding voor U.Veenstra om de algehele uitstraling van de organisatie eens goed onder de loep te nemen. Het moment werd aangegrepen om alles in één keer aan te pakken en ook de corporate website door Stijlgenoten te laten vernieuwen in een eenduidige stijl.
Onze aanpak
We ontwierpen voor U.Veenstra naast de gedrukte brochure daarom direct ook een heldere nieuwe website in dezelfde stijl. De kleuren antraciet, geel en wit die we hiervoor gebruikten, hebben een krachtigere impact. Doordat de website modulair gebouwd is, valt hij bovendien eenvoudig in te delen en zelf aan te passen door de klant. De sterke call to action ‘Brochure bestellen’ staat op een goed zichtbare plek en springt direct in het oog. Ook vervangt een uitgebreid tabblad ‘Werken bij’ de optieknop ‘Vacatures’. Een welkome wijziging gezien het groeiend aantal opdrachten van U.Veenstra en de toenemende behoefte aan vakkundig personeel binnen het bedrijf.
Het resultaat
Een van de pijlers van Bouwbedrijf U.Veenstra is kwaliteit. Tijdens het hele ontwerpproces werd ons dan ook de nodige creatieve vrijheid gegund als zijnde dé expert in communicatie. Je mag hier spreken van echt partnerschip op basis van wederzijds vertrouwen. Het geeft ons een goed gevoel dat we die basis van vertrouwen mede zelf hebben gelegd met de website die we voor Blauhuis hebben ontwikkeld. Dat hieruit vervolgens zulke mooie nieuwe opdrachten voortvloeien, is precies wat het werk zo de moeite waard maakt!
Wil jij ook beter in beeld komen bij de juiste doelgroepen?
Neem dan contact met ons op. Nicole helpt je graag verder!
Nicole Leeuw