Vastgoed

Groningen krijgt Zin in Zuid

Van technische school naar woonlocatie

Zin in Zuid is de herontwikkeling van een oude technische school naar 75 wooneenheden waar de authentieke architectuur centraal staat. Bestaande elementen blijven zoveel mogelijk behouden en geven het gebouw een unieke sfeer. Een prachtig project met maar liefst 75 verschillende wooneenheden! Maar ook een uitdaging voor Koopmans. Lees hieronder hoe we dit hebben aangepakt.

Zin in Zuid interieur impressie

De uitdagingen

Bij de herontwikkeling van dit gebouw staan twee grote uitdagingen centraal. Allereerst is het van belang om de authentieke sfeer van het gebouw over te brengen. We moeten de consument overtuigen dat dit straks een ideale woonplek is, met een heel bijzonder karakter. De tweede uitdaging bevat het grote aantal verschillende wooneenheden. Door het gebruik van bestaande muren en lokalen krijgt bijna elke woning een unieke indeling. Hoe brengen we dit overzichtelijk in beeld?

De juiste sfeer

Om een goed beeld te krijgen van het gebouw, hebben we de locatie bezocht en met fotografie in beeld gebracht. Door het gebouw met eigen ogen te zien, door de gangen te wandelen, de akoestiek te horen en de geuren en geluiden in ons op te nemen, leren we het karakter kennen en weten we welke sfeer het project uit moet stralen. Die sfeer hebben we vervolgens uitgedrukt in een logo en huisstijl die perfect aansluiten bij het karakter van het gebouw. Ook is er veel aandacht besteed aan de uitstraling van de website (zininzuidgroningen.nl). Door een slider met schuif kan de website bezoeker het nieuwe project over het oude plaatje heen trekken.

Logo ontwerp zin in zuid
Interactieve kaart zin in zuid

Overzicht met oog voor detail

Met maar liefst 75 woningen die bijna allemaal iets unieks hebben is het van groot belang een goed overzicht te creƫren zonder de details uit het oog te verliezen. We hebben de woningen verdeeld in 8 verschillende types. In vijf interactieve kaarten is het gebouw van alle kanten in beeld gebracht, en kunnen de woningen per stuk aangeklikt worden. Van elke woning is een unieke plattegrond te bekijken. Zo brengen we de grote hoeveelheid aan informatie terug tot behapbare delen.

Het resultaat

Naast alle kennis en ervaring die we hebben met vastgoedprojecten, gaan we elke keer weer met een open blik aan de slag om maatwerk te leveren wat echt bij het project past. Dat gold met name voor een uniek project zoals Zin in Zuid. De website heeft precies die uitstraling gekregen die past bij het karakter van het project: authentiek en toch ook helemaal van deze tijd. Het enthousiasme van de consument is terug te zien in het hoge aantal inschrijvingen.

De opdrachtgever is enthousiast. Ook andere opdrachtgevers weten de website te vinden en noemen de website als voorbeeld van wat zij graag voor hun eigen project zouden willen. Zo is Zin in Zuid een voorbeeld geworden voor al onze (toekomstige) klanten.

Mobiele website Zin in Zuid
Nicole Leeuw - accountmanager

Wil jij ook beter in beeld komen bij de juiste doelgroepen?

Neem dan contact met ons op. Nicole helpt je graag verder!