Bij AKOR is bouwen méér dan vakmanschap; het is ontzorgen. De toewijding aan maatwerk en proactief meedenken onderscheidt AKOR. In de huidige arbeidsmarkt is het echter steeds moeilijker goed personeel te werven. Iedereen vist in dezelfde vijver. Om AKOR te positioneren als dé markante bouwer, ontwikkelden we een campagne die de employer branding gaat versterken.
Een doordachte campagne kan fors besparen op recruitmentkosten door efficiënt gebruik te maken van de juiste kanalen, waarmee de afhankelijkheid van recruitmentbureaus afneemt. Zo ontstond de vraag van AKOR: "Hoe positioneren we ons als aantrekkelijke werkgever met een geordende basis en redelijke kosten?"
Om aantrekkelijker te zijn op de arbeidsmarkt, positioneerden we AKOR als "De meest markante bouwer". We stelden een strategische handleiding op om ze in de perceptie van de doelgroep te plaatsen, waardoor het merk herkenbaar en onderscheidend werd. Met deze basis konden we een campagne ontwikkelen, rekening houdend met twee doelgroepen: kantoormedewerkers en uitvoerende medewerkers. Uit onze buyer-persona-analyse bleek dat de doelgroepen op verschillende kanalen actief waren.
Een effectieve wervingscampagne is van onschatbare waarde in de hedendaagse arbeidsmarkt. Het draait niet alleen om het delen van vacatures, maar ook om het doordacht profileren van je organisatie als aantrekkelijke werkgever. Zo is de "Waag het eens" campagne voor Akor ontstaan, met inzet van de eigen socialmediakanalen, Google displaybanners en Google Ads. Daarnaast hebben we gezorgd voor zichtbaarheid in vakbladen en gericht ingezet op vacatureplatformen.
De instroom van nieuw talent is geen toeval maar het resultaat van een doordachte talentreis. En dat blijkt! De arbeidsmarktcampagne heeft geleid tot:
Aanzienlijke besparing op recruitmentkosten
Extra bereik van 3,4 miljoen
Een merkboek dat richting geeft aan alle communicatie-uitingen
Een heldere merkpositionering richting de arbeidsmarkt
Neem dan contact met ons op. Accountmanager Maikel helpt je graag verder!
Maikel Manoch