BF Global Group

Doorontwikkeling website en betere zichtbaarheid

Doorontwikkeling website en betere zichtbaarheid voor BF Global Group

BF Global Group is een toonaangevende logistiek dienstverlener met drie vestigingen door heel Nederland, gespecialiseerd in wegtransport, zee- en luchtvracht en warehousing. Ook voor complete supply chain oplossingen ben je bij BF Global Group aan het juiste adres. Ze zaten met een flinke uitdaging; er was namelijk nog veel werk aan de winkel op het gebied van (online) marketing, maar waar begin je? Een van de wensen was dan ook hoe we de naamsbekendheid en zichtbaarheid voor BF Global Group kunnen vergroten. Aan ons de taak oman ons de taak om overzicht te creëren en een strategische aanpak te kiezen die zowel nationaal als internationaal de zichtbaarheid en naamsbekendheid van BF Global Group zou vergroten.

De uitvraag

De focus van de klantvraag lag in eerste instantie op de doorontwikkeling van de website, die ook volgens onze experts toe was aan een upgrade. Het doel hiervan? De online vindbaarheid van het bedrijf verbeteren om zo gemakkelijker de juiste doelgroep te bereiken. Wat betreft gebruiksvriendelijkheid, navigatie, landingspagina’s, content, SEO en de meetbaarheid van prestaties viel er genoeg winst te behalen.

Onze aanpak

We stelden een gefaseerd stappenplan op om alle online doelen te bereiken. Fase 1 draaide om de doorontwikkeling van de website. Dit is namelijk de basis voor alle vervolgacties, waaronder de online campagnes die in een later stadium volgen. Hieronder lees je welke stappen we zoal doorliepen:

  • Structuur & gebruiksvriendelijkheid
    We ontwikkelden een nieuwe sitemap om de website-structuur overzichtelijker te maken. De pagina-indeling en de visuele stijl werden vernieuwd voor een prettige, meer gebruiksvriendelijke navigatie-ervaring.

  • Zoekmachineoptimalisatie
    Met een SEO-quickscan brachten we verbeterpunten in kaart in een uitvoerig optimalisatieplan. Alle pagina’s zijn in de basis SEO-proof ingericht en we hebben de landingspagina’s uitgebreid met extra content over wegtransport, zeevracht, luchtvracht, warehousing en supply chain. Zowel in het Nederlands als in het Engels.

  • Conversie optimalisatie & functionaliteit
    Om de klantreis te optimaliseren, voegden we duidelijke CTA’s toe, net als een digitaal offerteformulier en een nieuwsbriefkoppeling om leads te genereren die opgevolgd kunnen worden.

  • Meetbaarheid & tools:
    Voor nauwkeurige meetbaarheid richtten we Google Analytics in, gekoppeld aan Google Search Console, Google Tag Manager en Hotjar. Maandelijkse rapportages geven BF Global Group straks inzicht in alle prestaties en voorzien het bedrijf van belangrijke leadinformatie.

Eerste resultaten

Na de livegang van de vernieuwde website zagen we direct al de volgende positieve resultaten:

  • Een stijging van 30% in het totale aantal bezoekers.

  • Een groei van maar liefst 40% in organisch verkeer.

  • Het aantal vertoningen in de Google zoekresultaten en het aantal klikken naar de website zijn bijna verdubbeld.

  • BF Global Group wordt nu beter gevonden op relevante termen zoals ‘supply chain’, ‘zeevracht’, ‘warehousing’ en andere logistieke zoekwoorden. Dit biedt waardevolle input voor toekomstige content en campagnes.

Conclusie

Met de succesvolle afronding van fase 1 legden we een solide basis voor de online groei van BF Global Group. In fase 2 gaan we voor maximale zichtbaarheid en leadgeneratie. Het doel is om dit te versterken met Leadinfo en gerichte online campagnes. Dit levert waardevolle leads op waar het salesteam mee aan de slag kan. De vernieuwde website bewijst nu al zijn meerwaarde. Samen bouwen we verder aan een krachtige online positie voor BF Global Group!

Deze Stijlgenoten werkten aan deze case

Ilse Oude Luttikhuis
Maikel Manoch
Amber van Deursen
Nick Ketting Olivier

Ook groeien met jouw bedrijf?

Wil je weten hoe we jouw merk kunnen laten groeien? Neem dan contact met ons op, we denken graag met je mee!

Nicole Leeuw - accountmanager