De Weezen
Bestaande gebiedsontwikkeling herpositioneren
Hoe zet je een bestaande gebiedsontwikkeling weer op scherp?
De Weezen is een groenstedelijk nieuwbouwproject aan de rand van de stadsgracht van Zwolle: een toplocatie waar je zó de binnenstad in rolt. De gebiedspromotie had het project goed op de kaart gezet, maar bij de start van de verkoopfase ontstond een nieuwe vraag: hoe kunnen we de productpromotie aanscherpen en effectiever maken? Nijhuis Bouw schakelde ons in om de bestaande middelen te optimaliseren én nieuwe campagnes te ontwikkelen die echt aanzetten tot actie.
Van analyse naar actie
We stapten in op een rijdende trein. De verkoop was gestart, de middelen stonden live, maar het rendement bleef achter. Onze eerste stap: een scherpe analyse van de huidige middelen. Wat werkt? Wat mist? En vooral: hoe kunnen we het woningaanbod krachtiger positioneren? Op basis van onze bevindingen stelden we een concreet adviesrapport op, inclusief visuele en inhoudelijke optimalisaties. Die vertaalden we samen met Nijhuis naar een doordacht campagneplan: gericht op zichtbaarheid, herkenbaarheid en conversie.


Van strategie tot uitvoering
We gaven de website een strategische upgrade met een sterke focus op het woningaanbod. Daarnaast realiseerden we een brede mix aan middelen die de verkoop van De Weezen krachtig ondersteunen:
Campagnebeelden en advertenties (o.a. bij Golfclub Zwolle)
Een nieuw logo en herkenbare visuele stijl
Social media strategie én uitvoering
Bouwbord op locatie
Hekwerkbanners en vlaggen
Locatiekaart voor de website
Stickers en visuals voor het informatiecentrum
Branding voor het event bij bulthaup
On-site signing en bewegwijzering
Alles met één doel: het verhaal van De Weezen overtuigend overbrengen aan een breed én divers publiek.
Zichtbare productpromotie
De nieuwe middelen geven het project zichtbaarheid én urgentie. De verkoop loopt, de online zichtbaarheid is vergroot, en bezoekers op locatie krijgen een helder en aantrekkelijk beeld van het plan. We zien concrete beweging in de markt: dankzij content en campagnes die niet alleen informeren, maar ook activeren.
We zijn blij - én trots - dat we als strategisch partner bijdragen aan grote ontwikkelingen zoals deze uitgebreide gebiedstransformatie samen met Nijhuis.

Deze Stijlgenoten werkten aan deze case
Wil je ook een creatieve boost geven aan jouw nieuwbouwproject?
Neem contact op met onze accountmanager Nicole en ontdek hoe we samen jouw doelgroep bereiken!
Nicole Leeuw
