De Weezen

Bestaande gebiedsontwikkeling herpositioneren

Hoe zet je een bestaande gebiedsontwikkeling weer op scherp?

De Weezen is een groenstedelijk nieuwbouwproject aan de rand van de stadsgracht van Zwolle: een toplocatie waar je zó de binnenstad in rolt. De gebiedspromotie had het project goed op de kaart gezet, maar bij de start van de verkoopfase ontstond een nieuwe vraag: hoe kunnen we de productpromotie aanscherpen en effectiever maken? Nijhuis Bouw schakelde ons in om de bestaande middelen te optimaliseren én nieuwe campagnes te ontwikkelen die echt aanzetten tot actie.

Van analyse naar actie

We stapten in op een rijdende trein. De verkoop was gestart, de middelen stonden live, maar het rendement bleef achter. Onze eerste stap: een scherpe analyse van de huidige middelen. Wat werkt? Wat mist? En vooral: hoe kunnen we het woningaanbod krachtiger positioneren? Op basis van onze bevindingen stelden we een concreet adviesrapport op, inclusief visuele en inhoudelijke optimalisaties. Die vertaalden we samen met Nijhuis naar een doordacht campagneplan: gericht op zichtbaarheid, herkenbaarheid en conversie.

Van strategie tot uitvoering

We gaven de website een strategische upgrade met een sterke focus op het woningaanbod. Daarnaast realiseerden we een brede mix aan middelen die de verkoop van De Weezen krachtig ondersteunen:

  • Campagnebeelden en advertenties (o.a. bij Golfclub Zwolle)

  • Een nieuw logo en herkenbare visuele stijl

  • Social media strategie én uitvoering

  • Bouwbord op locatie

  • Hekwerkbanners en vlaggen

  • Locatiekaart voor de website

  • Stickers en visuals voor het informatiecentrum

  • Branding voor het event bij bulthaup

  • On-site signing en bewegwijzering

Alles met één doel: het verhaal van De Weezen overtuigend overbrengen aan een breed én divers publiek.

Zichtbare productpromotie

De nieuwe middelen geven het project zichtbaarheid én urgentie. De verkoop loopt, de online zichtbaarheid is vergroot, en bezoekers op locatie krijgen een helder en aantrekkelijk beeld van het plan. We zien concrete beweging in de markt: dankzij content en campagnes die niet alleen informeren, maar ook activeren.

We zijn blij - én trots -  dat we als strategisch partner bijdragen aan grote ontwikkelingen zoals deze uitgebreide gebiedstransformatie samen met Nijhuis.

Deze Stijlgenoten werkten aan deze case

Carlien Winter
Joyce Rothman
Floor Delver
Mieke Brunsman
Marlon Kleine

Wil je ook een creatieve boost geven aan jouw nieuwbouwproject?

Neem contact op met onze accountmanager Nicole en ontdek hoe we samen jouw doelgroep bereiken!

Nicole Leeuw - accountmanager