Droomweide

Gebiedspromotie in Meerkerk

Gebiedspromotie Droomweide in Meerkerk

Wilma Wonen vroeg ons om de promotie van hun project De Weide II een nieuwe impuls te geven. De bestaande aanpak kon een frisse benadering gebruiken om de juiste doelgroep aan te trekken. Een mooie uitdaging voor ons team! We voerden allereerst een herpositionering uit en introduceerden onder meer ‘Droomweide’ als nieuwe naam.

De uitdaging

Ons vertrekpunt was: “Hoe zetten we Droomweide goed in de markt als een aantrekkelijke woonplek?” Waarop we samen met de kant besloten uit te zoomen van productpromotie naar gebiedspromotie. Voor ons een logische stap, Meerkerk is tenslotte een woonplaats die iets unieks te bieden heeft. De dorpse sfeer roept een veilig gevoel op. Meerkerk is rustig gelegen en wordt omringd door natuur. Belangrijke factoren die maken dat mensen met (jonge) kinderen hier graag willen wonen! Om de verhuisbehoefte bij de doelgroep aan te wakkeren, belichtten we de sterke punten van het gebied uitgebreid in al onze middelen. Daarbij richtten we ons voornamelijk op jonge gezinnen en mensen uit naburige steden, zoals Utrecht.

Onze aanpak

Droomweide is geen doorsnee nieuwbouwproject dat uitsluitend draait om een verzameling van woningtypes. Wat het plan vooral uniek maakt is de opzet van harmonieuze buurtjes en de manier waarop de natuur het gebied ingetrokken wordt. Je woont hier niet in de zoveelste nieuwbouwwijk, maar in een prettige omgeving waar je volop geniet van het buiten zijn. Kortom, een droomplek voor gezinnen! Deze unieke kenmerken pasten we toe in de verschillende onderdelen van onze marketingcampagne:

  • De ontwikkeling van een nieuwe website

  • Funda-advertenties en online campagnes

  • Rollbanners en foamborden

  • Flyers  en persoonlijke ansichtkaarten

  • Een krant voor de pre-sale

  • Een 120 pagina’s tellende verkoopbrochure

  • Advertenties in de krant

  • Schermpresentatie in de plaatselijke supermarkt

Het resultaat

Met onze gebiedspromotie wisten we Droomweide stevig op de kaart te zetten. We creëerden extra bekendheid bij de jonge doelgroep, onder meer door ons te richten op huizenzoekers uit de gehele regio. We benadrukten het bijzondere karakter van Droomweide en de prachtige setting van Meerkerk. Op die manier breidden we de doelgroep uit en bereikten we een groter publiek van potentiële huizenkopers: mensen die hun kinderen graag fijn op zien groeien terwijl ze volop genieten van het leven. Missie geslaagd!

Zie hiernaast de ontworpen brochure voor Droomweide.

Bekijk brochure

Deze Stijlgenoten werkten aan deze case

Petra Addinga-Maats
Yvonne Korte
Nicole Leeuw
Burçak Guney
Jitske Jansen
Valentijn Tempels
Shirley Manig
Linda Weggeman - Spin

Ook op zoek naar een totaalconcept?

Wil jij jouw project graag een extra boost geven? Neem dan contact met ons op!

Nicole Leeuw - accountmanager