B2B

Leadgeneratie voor Profex Kunststof Gevelbekleding

Over Profex Kunststof Gevelbekleding

Profex B.V. is een onderdeel van Profextru, een producent van grote kunststof profielen. Profex ontwikkelt en produceert kunststof gevelbekleding in eigen beheer. Met gerecycled PVC als grondstof produceert Profex innovatieve gevelbekleding volgens het Cradle-to-Cradle principe. De producten worden via dealers en online aangeboden aan consumenten.

Yvonne en Charlotte

De vraag van de opdrachtgever

Profex wil doorgroeien. De organisatie en productie is gemoderniseerd, er worden innovatieve oplossingen ontwikkeld en de huidige klanten zijn tevreden. De marktpotentie in enkele marktsegmenten is groot. Op dit moment wordt de markt nagenoeg niet actief bewerkt.

De uitdaging

Er zijn een aantal dealers die Profex producten in hun assortiment aanbieden, eerder reactief dan proactief. Het gebeurt slechts mondjes maat dat potentiele klanten zelf contact opnemen. De orderintake is hierdoor onvoorspelbaar. Wat moet Profex doen om meer grip te krijgen op de omzet ontwikkeling en kwalitatieve leads te genereren die gericht door de accountmanager opgevolgd kunnen worden?

Ronald
Onze aanpak

Onze aanpak

Waar moet Profex beginnen? Profex heeft prachtige innovatieve producten en oplossingen maar is onvoldoende zichtbaar in de markt. Vooral online is er nog veel winst te behalen als het gaat om het bereiken van de consumenten en het genereren van traffic naar de website. Profex heeft vooral behoefte aan kwalitatieve leads. Voor de gevelbekleding producten hebben we de doelgroep en hun voornaamste behoeften in kaart gebracht. Op basis van deze gegevens hebben we voor de meest kansrijke doelgroep een campagne ontwikkeld die naadloos aansluit of hun behoeften, namelijk vervanging van verrotte gevelbekleding. De eerste campagne is inmiddels gestart.

Het resultaat

De eerste campagne om meer kwalitatieve leads te werven is januari 2020 gestart. De campagne is opgebouwd rondom het vervangen van verrotte gevelbekleding. Het doel hierbij is om iedereen die actief op zoek is naar een oplossing voor dit specifieke probleem, te stimuleren de website te bezoeken. Rondom de campagne is een landingspage en zijn twee journeys ingericht waarmee geïnteresseerden gericht werden opgevolgd.

Resultaat van het 1e halfjaar

  • Extra gegenereerd bereik = 59.231 meer vertoningen

  • Extra gegenereerde traffic = 49.4%

  • Extra gegenereerde sales kwalificerende leads = 50.8%

  • Extra gerealiseerde omzet = 58%

Mieke en Manon
Maikel Manoch - internet marketeer

Wil jij ook beter in beeld komen bij de juiste doelgroepen?

Neem dan contact met ons op. Maikel helpt je graag verder!