Vastgoed

Imagebuilding nieuw stadsdeel Zwolle

Over Stadshagen

Stadshagen is in 25 jaar uitgegroeid tot een gezellige wijk met een volwaardig aanbod aan voorzieningen. Je vindt er een ruime keus in scholen, winkels, sportclubs, een zwembad en zelfs een dependance van het ziekenhuis. Allemaal ín de wijk! En dat alles op fietsafstand van de mooie binnenstad en met één voet in de natuur.

Stadshagen promotievlag

Hoe tackel je vooroordelen?

Een aantal jaar geleden kampte Stadshagen nog met een hardnekkig imagoprobleem, gebaseerd op de vooroordelen die er zoal heersten over zogeheten Vinex-wijken. Vandaar dat vanuit de gemeente Zwolle en de projectontwikkelaars de vraag kwam om een website (stadshagen.nl) over het nieuwe stadsdeel te ontwikkelen. Op die manier hoopten de partijen beter in staat te zijn om potentiele inwoners te informeren en de verschillende mooie aspecten van het nieuw ontgonnen woongebied extra te belichten. Een bundeling van krachten die tot meer animo zou moeten leiden voor wonen in dit deel van Zwolle. Er werd dan ook een gezamenlijk jaarbudget samengesteld voor een gestroomlijnde verzorging van de communicatie rondom Stadshagen.

De kracht van verbeelding

Onze insteek was om veel meer te laten zien van het gebied Stadshagen en hoe de voorzieningen er inmiddels waren uitgegroeid tot een ‘volwassen’ aanbod. Daarnaast was het belangrijk om de te bouwen woningen beter zichtbaar te maken als product. Onze aanpak was een complete look and feel creëren, aangevuld met veel beeldmateriaal. Je wilt tenslotte meer plezier en beleving toevoegen, zodat het voor je doelgroep gaat leven en het woongeluk ervan af spat. Naast de website (stadshagen.nl) lanceerden we ook online campagnes met een bereik breder dan de stad Zwolle, gericht op starters uit de hele regio.

Website Stadshagen

Brede communicatiebasis

Onze aanpak had duidelijk effect. De online campagnes kregen veel meer doorkliks en aantoonbare leads. Er was een aanzienlijke groei zichtbaar in het aantal opgaves in de periode die volgde. En deze groei zet nog altijd gestaag door. Het Stadshagen van nu heeft bovendien een meer experimenteel karakter gekregen. Met tal van vernieuwende woonconcepten en initiatieven. Wij haken hier creatief op aan, onder meer met video’s en storytelling. Op die manier geven wij de ontwikkelaars een mooi podium. Ook de Facebook-pagina heeft een belangrijke boost gekregen en is uitgegroeid tot een echte community met veel info-items voor betrokkenen en bewoners. Doordat er regelmatig updates zijn, worden berichten vaker geliket en gedeeld. Dit alles maakt het ‘merk’ Stadshagen met de dag sterker en beter!

Wil jij ook beter in beeld komen bij de juiste doelgroepen?

Neem dan contact met ons op. Nicole helpt je graag verder!

Nicole Leeuw - accountmanager