Veste

Communicatieplan voor Veste

Communicatieplan

Voor vastgoedontwikkelaar Harns Invest ontwikkelden we een communicatieplan rondom de nieuwbouw op de ‘Spaansen’-locatie in Harlingen. Ons doel? Laten zien hoeveel potentieel dit betonnen bedrijfsterrein heeft om uit te groeien tot een fijne woonwijk. We wilden mensen van alle leeftijden warm maken voor deze bijzondere woonplek!

De vraag van de klant

Harns Invest zocht naar manieren om de sterke kanten van de ontwikkellocatie uit te lichten en beleefbaar te maken bij toekomstige bewoners. De uitdaging lag vooral in het creëren van een emotionele verbinding met de plek, die voorheen puur bekend stond als bedrijfsterrein. Het nieuwe woongebied moest herkenbaar, toegankelijk en vooral aantrekkelijk gepositioneerd worden richting de verschillende doelgroepen.

Onze aanpak

Als leidraad voor de gehele communicatie ontwikkelden we het concept ‘Veste’, waarbij de naam factoren als geborgenheid en je thuis voelen symboliseert. In het logo verwerkten we een hartvormige ‘V’ die dit warme gevoel versterkt. In de lijn van het concept dat we bedachten, realiseerden we vervolgens diverse middelen:

  • Een website op maat met alle informatie over de nieuwe woonbuurt.

  • Nieuwsbrieven om geïnteresseerden te bereiken.

  • Online campagnes om de naamsbekendheid te vergroten en de betrokkenheid aan te wakkeren.

  • Een woonwensen-enquête om in te spelen op de voorkeuren van potentiële kopers.

  • Middelen voor de inloopavonden, zoals een banner en bierviltjes.

  • Vlaggen op locatie voor extra zichtbaarheid.

  • Promotie tijdens de Visserijdagen in Harlingen, een belangrijk lokaal evenement.

Het resultaat

Met het ‘Veste’-concept legden we een sterke basis voor het project. Onze communicatiestrategie richtten we heel bewust op een doelgroep van ‘verbindingszoekers’; mensen die waarde hechten aan gemeenschapsgevoel, sociale interactie en een natuurlijke woonomgeving. Daarmee maakten we het project extra kansrijk. De eerste stappen zijn dan ook gezet om het industrieterrein te transformeren tot een fijne woonplek waar toekomstige bewoners zich helemaal thuis zullen voelen.

Deze Stijlgenoten werkten aan deze case

Saskia Kosterbok
Nicole Leeuw
Floor Delver
Jitske Jansen
Joyce Rothman
Nick Ketting Olivier
Valentijn Tempels

Ook op zoek naar een passend communicatieplan?

Wil je jouw project transformeren tot een plek waar mensen écht willen wonen? Ontdek hoe wij jouw locatie tot leven brengen met een strategisch communicatieplan. Neem contact met ons op!

Nicole Leeuw - accountmanager