ZUYD

Gebieds- en productpromotie in Zeewolde

Gebieds- en productpromotie in Zeewolde

Door Koopmans TBI werd ZUYD ontwikkeld, een exclusief nieuwbouwproject in het Havenkwartier van Zeewolde. Dit high-end project bestaat uit 64 woningen en appartementen rondom een sfeervol haventje. De uitdaging? ZUYD positioneren als dé unieke woonbestemming aan het water en het aantrekkelijk maken voor de juiste doelgroep.

De uitdaging

Hoe presenteer je ZUYD – een luxe woonwijk met een variëteit aan woningtypes, van appartementen tot levensloopbestendige woningen – op zo’n manier dat het de juiste doelgroep direct aanspreekt? Koopmans TBI zocht naar een creatieve aanpak om het project te promoten én een emotionele connectie te maken met potentiële bewoners. Het doel was helder: een woonervaring neerzetten waarin de luxe, comfort en charme van wonen aan het water samenkomt. ZUYD moest zich onderscheiden in een competitieve markt. Dat vroeg om een campagne met naast een spotlight op de locatie en het product ook duidelijk aandacht voor het gevoel van exclusiviteit en de beleving van groots wonen aan het water.

Onze aanpak

We gingen enthousiast aan de slag en maakten een allesomvattend concept. Het product zelf, maar vooral de beleving van ZUYD stond in dit concept op de voorgrond. In de campagne benadrukten we de unieke eigenschappen van ZUYD; de doelgroep was vanaf het eerste contactmoment betrokken. Wat we realiseerden?

  • Naam en identiteit: De naam ZUYD werd zorgvuldig gekozen om luxe, stijl en het waterrijke karakter van de locatie te reflecteren. Het logo en de huisstijl versterken de uitstraling van het project: exclusief, modern en verbonden met het water. Dit gaf het project een herkenbare identiteit die de kern van ZUYD weerspiegelt.

  • Voorloopcampagne: De lancering van ZUYD werd gepromoot met een exclusief woonevent in Zeewolde. Hier introduceerden we ZUYD met flessenpost – een verrassende give-away die de nieuwsgierigheid prikkelde en de emotionele verbinding met het project versterkte. De flessenpost, met een luxe folder, verwees naar het waterrijke karakter van ZUYD met alvast een doorkijkje naar de diverse woningtypes.

En meer!

  • Website en woonmagazine: Samen creëerden we een op maat gemaakte website buiten het vastgoedstramien om die de sfeer van ZUYD uitlegt én visualiseert. De gedetailleerde informatie over de verschillende woningtypes en de prachtige locatie rondom het haventje maakte de website tot een belangrijk middel voor de doelgroep om zich in te leven in hun nieuwe woonomgeving. Daarnaast benadrukte het luxe woonmagazine van meer dan 140 pagina’s de sfeer en de variëteit aan woningtypes: van het appartementencomplex Havenkantoor tot de royale twee-onder-één-kapwoningen Maritiem. Dit magazine werd ingezet bij het daadwerkelijke verkoopmoment.

  • Start verkoopmiddelen: De start verkoop ondersteunden we met een gerichte direct mailing, inclusief fysieke uitnodigingen. Met rollbanners en een vernieuwde versie van de flessenpost kreeg het startverkoopevent extra kracht en vergrootten we de betrokkenheid van de geïnteresseerden.

  • Online campagnes en fotografie: Voor maximale zichtbaarheid en betrokkenheid zetten we een online campagne op die de verschillende woningtypes in ZUYD centraal stelde. Zo brachten we door fotografie op de locatie de unieke sfeer van het project en de woningen in beeld. Deze beelden werden daarna in de online én offline communicatie ingezet.

Het resultaat

Het project is stevig gepositioneerd als dé luxe woonlocatie aan het water in Zeewolde. ZUYD trekt niet alleen kopers uit Zeewolde, maar ook mensen uit omliggende steden die op zoek zijn naar een exclusieve woonplek aan het water. Door goed samen te werken met de klant hebben we ZUYD zichtbaar gemaakt én de marketingstrategie geoptimaliseerd. Dit heeft het project geholpen bij het aanspreken van de juiste doelgroep en het bereiken van serieuze kopers. Koopmans TBI kan zich nu richten op de verdere ontwikkeling van ZUYD, met de zekerheid dat het project goed gepositioneerd is in de markt.

Deze Stijlgenoten werkten aan deze case

Saskia Kosterbok
Shirley Manig
Joyce Roelofsen
Danny Jasper
Amber van Deursen
Marlon Kleine
Petra Addinga-Maats
Jitske Jansen
Burçak Guney
Joyce Rothman
Riemer van Loon

Wil je ook een creatieve boost geven aan jouw nieuwbouwproject?

Neem contact op met onze accountmanager Nicole en ontdek hoe we samen jouw doelgroep bereiken!

Nicole Leeuw - accountmanager