Stel: je hebt een prachtig, innovatief product, een gestroomlijnd bedrijf en tevreden klanten. Maar je wilt nog meer omzetgroei. Profextru, producent van kunststofprofielen, schakelde Stijlgenoten in om de verkoop flink op te krikken. Met een slimme marketingcampagne wisten wij voor Profextru een meetbare omzetstijging te realiseren van maar liefst 58%!
Profextru BV is producent van grote kunststofprofielen die bijvoorbeeld gebruikt worden in damwanden, oeverbeschoeiing, gevelbekleding en wandsystemen. De doelgroepen bestaan onder andere uit gemeentes, Rijkswaterstaat, waterkundig ingenieurs en stalbouwers. Profextru wil haar omzet vergroten door meer nieuwe klanten aan te trekken. Aan ons de taak om de doelgroepen in beeld te brengen en een doeltreffende campagne op te zetten. Wij gingen meteen aan de slag!
Middels marktonderzoek en doelgroepenanalyse brachten wij doelgroepen in beeld die nog niet of onvoldoende bereikt werden. Een voorbeeld daarvan zijn chaleteigenaren, voor wie de kunststof gevelbekleding van Profextru een zeer geschikte oplossing biedt. Er werd een online campagne ontwikkeld voor de meest kansrijke doelgroepen. Zo werden ook de chaleteigenaren heel gericht benaderd. Door de klantreis per doelgroep in beeld te brengen wisten we geïnteresseerden via online marketing naar de juiste landingspagina te leiden. En dat had effect!
De campagne was een groot succes. Profextru kwam beter in beeld bij de juiste doelgroepen en wist veel nieuwe klanten naar zich toe te trekken. Een half jaar na de start werden de volgende resultaten gemeten, die direct af te leiden waren van de campagne:
De campagne was zo’n succes, dat Profextru besloot ermee door te gaan. Nog steeds zien we dat 50-60% van alle leads uit deze campagne afkomstig is.
Neem dan contact met ons op. Maikel helpt je graag verder!