Duurzaamheid

Hoe maak je van duurzaamheid een USP?

Duurzaamheid is een belangrijk thema in het vastgoed. De ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op en de uitdagingen zijn groot. Als ontwikkelaar dien je je te houden aan dezelfde wettelijke regelgeving die voor iedereen geldt. Waar je eerder bijvoorbeeld een vernieuwer was met gasloos bouwen, is dit inmiddels de norm geworden. Je kunt een project er allang niet meer mee onderscheiden.

Des te belangrijker dus dat je een goed verhaal hebt! Met communicatie die staat als een huis kun jij je namelijk wel degelijk profileren op het gebied van duurzaamheid. Hieronder een paar tips om de concurrentie voor te blijven!

Wat kun je doen?

1. Vertel jouw verhaal
2. Maak het visueel
3. Geef financieel inzicht
4. Houd het actueel

1. Vertel jouw verhaal

Neem alle ruimte om het thema duurzaamheid toe te lichten in je communicatie. Het is tenslotte één van de belangrijke pijlers van je project en je wilt je publiek zo volledig mogelijk informeren over dit onderwerp. In de basis doe je dit uiteraard met rake copy in de juiste tone of voice. Door tekst af te wisselen met beeldelementen houd je het verhaal luchtig en toegankelijk voor de lezer.

Tip: Is jouw ontwikkellocatie prachtig groen gelegen en krijgt deze een natuurinclusieve invulling? Hoe leuk is het dan om een drone-video met animaties toe te voegen aan je website. Zo geef je toekomstige huizenkopers alvast een voorproefje van wat ze straks kunnen verwachten. Onze contentspecialisten kunnen je zowel in tekst als beeld uitstekend van dienst zijn.

2. Maak het visueel

Je kunt nog zoveel vertellen, maar wil je de consument echt enthousiast maken voor een duurzame woning? Vergeet dan niet om jouw verhaal te illustreren. Bijvoorbeeld met een dwarsdoorsnede van een dergelijke woning. Zo is in één oogopslag duidelijk waar die duurzaamheid uit bestaat. Je laat de warmtepomp en balansventilatie zien, het groene dak voor de opvang van regenwater en de eigen thuisbatterij. Een impressie als deze maken wij graag voor je op. Net als een infographic of animatie die meteen ook het gebruikersgemak van installaties inzichtelijk maakt. Zo worden de voordelen van duurzaam wonen ineens heel concreet.

3. Geef financieel inzicht

Uiteindelijk blijft de portemonnee bepalend voor het gros van de huizenkopers. Daarom is het belangrijk dat je als ontwikkelaar laat zien hoe gunstig de aanschaf van een duurzame woning daadwerkelijk is. Groene hypotheken en duurzaamheidssubsidies kunnen voor de consument de doorslag geven tussen wel of niet kopen. Door te laten zien dat jouw nieuwbouwplannen hiervoor in aanmerking komen, vergroot je je doelgroep. Het kan projecten net dat duwtje in de rug geven.

Hierin zul je potentiële kopers bij de hand moeten nemen. Met een linkje naar een handige rekentool help je ze inzicht te krijgen in hun energielasten. Of maak ze op een speciaal tabblad zelf wegwijs in de financiële voordelen en licht de mogelijkheden begrijpelijk toe. Houd hierbij de beoogde doelgroep in je achterhoofd. Weet je niet precies hoe? Wij helpen je graag!

4. Houd het actueel

Stilstand is achteruitgang! Wil je de aandacht vasthouden dan is het belangrijk dat je jouw projectwebsite regelmatig bijwerkt en aanvult zodat alles up to date blijft. Met nieuwtjes en achtergrondinformatie rondom duurzaamheid speel je in op de actualiteit. Ververs je content voortdurend om te laten zien dat dit thema binnen jouw project echt leeft. Hiermee wakker je de interesse van de consument nog meer aan.

Kun je hulp gebruiken?

Wil je jouw duurzame plannen graag breed uitmeten? Onze experts laten met alle plezier hun strategische blik over jouw website gaan zodat je zoveel mogelijk effect creëert. We sparren met je om de juiste richting te bepalen en het thema duurzaamheid verder aan te scherpen in de communicatie.  Samen kijken we wat aansluit bij jouw wensen en budget. Met maatwerk brengen we jouw ambities sterk voor het voetlicht en maak je het verschil!

Advies op maat? Neem contact met ons op!