Waar ik als Strategisch Business Manager Vastgoed blij van word? Geef me de kans om een presentatie te geven over een nieuwe gebiedsontwikkeling en de marketingstrategie daarvoor en ik neem je er met liefde in mee! Van industriegebied of groene wei naar een fijne woonomgeving: dat is waar gebiedsontwikkeling om draait.
Ik probeer me altijd in te leven in de projectlocatie en me voor te stellen hoe het zou zijn om straks op die plek te wonen. Wat zouden de mensen hier dan waarderen? Waar zouden ze van genieten? Wat zouden ze hier zien? Als je dat goed kunt omschrijven, heb je de USP’s van het project te pakken. Essentieel voor de gehele marketing en communicatie.
Als ontwikkelaar heb je een locatie op het oog of al jarenlang in portefeuille. Op een gegeven moment is het zover en worden de plannen concreter. De architect mag aan de slag, stedenbouwkundigen worden aangehaakt, een landschapsarchitect sluit aan. De bestemmingsplannen worden ingediend. Het heeft nogal wat voeten in de aarde, echter de contouren van jouw visie worden steeds beter zichtbaar. Wij zorgen ervoor dat ook toekomstige bewoners datzelfde enthousiasme gaan voelen voor jouw plan. Het is belangrijk dat ook zij toekomst gaan zien in deze plek die op dat moment vaak nog overwoekerd is door onkruid. We willen in de harten van mensen terechtkomen, we willen ze meenemen in hun woondroom. Storytelling!
Om te beginnen bezoeken we met een team de locatie voor de positionering. We interviewen mensen en maken foto’s en dronevideo’s om te onderzoeken en ervaren wat jullie plek nodig heeft. Wat is het huidige imago? Waar willen we naartoe? Welke doelgroep willen we bereiken? Met een goedgevulde rugzak aan informatie is het daarna de kunst om te vertaalslag te vinden naar een passend concept. We bedenken een rake naam, ondersteund met een moodboard en een eerste ontwerp. In de auto op de terugweg begint het vaak al te bruisen. Al sparrend met collega’s ontstaat vaak het begin van de naamgeving of de pay-off.
Het is altijd een spannend en bijzonder moment wanneer we ons concept mogen presenteren. Als alles bij elkaar komt, je weet dat het klopt, de uitwerkingen aanslaan en je voelt dat het enthousiasme groeit. Dan weet je dat je de juiste snaar hebt geraakt! Tijdens het hele traject van gebiedspromotie werken we intensief en energiek met jou als ontwikkelaar samen. We ondersteunen je door regelmatig te sparren, strategieën te bepalen, planningen af te stemmen en creatieve ideeën te filteren. Zo brengen we de nieuwe leefomgeving succesvol onder de aandacht van de doelgroep en genereren we waardevolle leads voor jouw project. Ons gezamenlijke doel? Een gewilde plek creëren en goed in de markt zetten, waar mensen zich helemaal thuis voelen!
Daag ons uit onder het genot van een goede kop koffie! Wij duiken graag in jouw vraagstuk en denken strategisch met je mee. Of je nu behoefte hebt aan een nieuwe merkstrategie, een onderscheidend concept, of een creatieve campagne: we helpen je verder. Neem contact op en ontdek hoe we jouw merk naar het volgende niveau kunnen tillen!
Nicole Leeuw