De Stamper
Frisse communicatie voor het zwembad in Vriezenveen
Spetterende communicatie voor het zwembad in Vriezenveen
Gemeente Twenterand wilde het gerenoveerde zwembad in Vriezenveen een vliegende start geven. Zoiets vraagt om een communicatie die ervan afspat! Eind 2022 werden we dan ook uitgenodigd voor een pitch rondom De Stamper. Het doel? Eens stevig in het communicatievraagstuk duiken. Met een frisse update van de logo/huisstijl wilde de gemeente jong en oud bij het nieuwe zwembad (blijven) betrekken. Daarnaast kwam de vraag: “kunnen jullie ook een toegankelijke website realiseren, conform de WCAG richtlijnen, waar iedereen goed mee uit de voeten kan?”
Ben je benieuwd naar onze WCAG skills en wil je weten wat we voor jouw website kunnen betekenen? Je leest het hier!
Hoe gingen we te werk?
In de pitch gaven we een eerste voorzet van onze aanpak. Na het uitdiepen van de doelgroepen was de conclusie dat ‘familiair’, ‘toegankelijk’ en ‘actief’ dé kernwaarden voor de communicatie zouden zijn. Hiermee vertrokken we gelijk goed uit de startblokken! Ons advies aan de gemeente verpakten we in een compleet communicatieconcept. Hierbij leverden we een lijstje aan van middelen die we wilden inzetten: social media, regionale promotie, de aankleding en de exploitatie van het zwembad en aanvullingen op het bestaande zwempakket.
De slag te pakken met de logo/huisstijl
Onze ontwerpers kwamen met een uniform toepasbare huisstijl. Als je het logo goed bekijkt, zie je dat de heldere kleuren van de druppels samenstromen. Hiermee zeggen we dat iedereen welkom is in De Stamper! Een gevoel dat zwembad De Stamper ook uitstraalt met het brede activiteitenaanbod voor alle doelgroepen. Vanaf nu heeft het zwembad zelfs een eigen horecagedeelte dat geëxploiteerd wordt door Zorgzaam Twenterand. Een gezellige ruimte waar bezoekers elkaar voor en na het zwemmen treffen. Een plek van verbinding!
Een website die deuren opent
En dan lag er nog een wens: de realisatie van een toegankelijke website waarop iedereen zijn weg kan vinden. Laten wij nu professioneel getraind zijn in het doorvoeren van de WCAG-normen... Dankzij deze regelgeving worden steeds meer online hindernissen opgeheven voor doelgroepen met een beperking! We kozen voor een snelwerkend open source CMS-systeem dat veel vrijheid geeft in paginaopbouw. Het grote voordeel? Je kunt de website hierdoor gemakkelijk uitbreiden in de toekomst.
Op speciaal verzoek koppelden we een webshop met ticketsysteem aan het rooster. Een kaartje kopen voor een activiteit was nog nooit zo makkelijk! Het kan vanaf nu gewoon online. Daarnaast hebben we verschillende Canva templates uitgewerkt voor de schermen in het zwembad. Hierop wordt praktische informatie getoond die zo heel gemakkelijk op elk moment door medewerkers zelf aan te passen is.
Ook deze templates zijn opgemaakt in dezelfde consistente huisstijl.
Verfrissend resultaat
Als finishing touch maakten we ook de spetterende uitnodigingen voor de feestelijke opening van het zwembad. Natuurlijk in de door ons ontworpen huisstijl. Ook voor dit soort communicatie-uitingen draaien we onze hand niet om! Als opdrachtgever kun je altijd vertrouwen op onze fullservice dienstverlening, niet alleen in het land, ook gewoon in de regio.
Deze Stijlgenoten werkten aan deze case
Wil jij ook aan de slag met je positionering?
Neem dan contact met ons op. Accountmanager Nicole helpt je graag verder!
Nicole Leeuw